تا این مرحله با قسمت های مختلف محیط PowerPoint آشنا شدید، حالا بهتر است یک نمایش که قبلا ایجاد شده است را باز کنید تا با سایر قسمت های PowerPoint نیز آشنا شوید، برای باز کردن یک نمایش می توانید از گزینه Open واقع در منوی File استفاده کنید.
روی کلید File کلیک کنید.

[تصویر: 020.gif]

 

 

از منوی باز شده گزینه Open راانتخاب کنید.
 

 

[تصویر: 021.gif]



با انتخاب گزینه ی Open ، پنجره ی Open باز می شود که با استفاده از آن می توانید فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید. توجه کنید که سمت چپ این پنجره گزینه های برای دسترسی به شاخه های پر استفاده نظیر Desktop ، Documents و .... وجود دارد.
روی فایل مشخص شده دابل کلیک کنید.
 

[تصویر: 022.gif]



همانطور که مشاهده می کنید فایل مورد نظر باز شده و اسلایدهای موجود در آن ، در برگه ی Slides واقع در سمت چپ محیط PowerPoint نمایش داده شده اند. حالا بهتر است به محتویات برگه Outline نیز نگاهی بیندازیم.
روی برگه Outline کلیک کنید.
 

[تصویر: 023.gif]



در برگه Outline می توانید متون موجود در اسلایدها را مشاهده کنید، این برگه برای کار بر روی عناوین و مطالب موجود در اسلایدها بسایر مناسب می باشد.
روی برگه ی Slides کلیک کنید.
 

[تصویر: 024.gif]



همانطور که قبلا گفته شده، با استفاده از چهار کلید موجود در سمت راست نوار وضیعت می توانید نمای نمایش اسلایدها را تغییر دهید. در PowerPoint در حالت پیش فرض نمای عادی یا Normal فعال می باشد. در نمای Normal در هر زمان تنها یک اسلاید که در برگه ی Slides یا Outline انتخاب شده است. نمایش داده شده و شما می توانید آن را ویرایش کنید.
روی کلید مربوط به نمای Slide Sorter کلیک کنید.
 

[تصویر: 025.gif]



شما می توانید در نمای Slide Storter، چندین اسلاید از نمایش را همزمان و در کنار هم مشاهده کنید. این نما بیشتر برای عملیاتی از قبیل حذف یا مرتب سازی اسلاید ها و نیز افزودن جلوه های تصویری به اسلایدها مفید می باشد. اکنون به نمای Reading View نگاهی می انداریم.
روی کلید Reading View ، که با فلش مشخص شده است ، کلیک کنید.
 

[تصویر: 026.gif]



در نمای Reading View ، اسلاید ها به همراه جلوه های تصویرشان به نمایش در می آیند. کلید های موجود در پایین این نما به شما این امکان را می دهند که بتوانید اسلایدهای را مرور کنید.
روی کلید Slide Show ،که با فلش مشخص شده است، کلیک کنید.
 

[تصویر: 027.gif]



در نمای Slide Show هم مانند نمای Reading View، اسلایدها و جلوه های تصویری به نمایش در می آیند، با این تفاوت که در این نما اسلاید ها بصورت تمام صفحه نمایش داده می شوند. در واقع در این نما، اسلاید ها بصورت تمام صفحه نمایش داده می شوند. برای خروج از این نما باید کلید Esc را فشار دهید و یا از گزینه منویی که با کلیک بر روی آیکون پایین صفحه ظاهر می شود، استفاده نمایید.
کلید Esc را از صفحه کلید فشار دهید.
برای ادامه بهتر به نمای Normal باز گردیم
روی کلید نمای Normal کلیک کنید.
 

[تصویر: 028.gif]



در PowerPoint می توان اسلاید ها را به صورت سیاه و سفید نیز نمایش داد. برای این منظور از گزینه Black and White واقع در برگه View استفاده کنید.
روی برگه ی View کلیک کنید.
 

[تصویر: 029.gif]

 

توجه کنید که این اسلاید چگونه به حالت سیاه و سفید درآمده است.
از این نما می توان به عنوان پیش نمایش چاپ سیاه وسفیداسلاید استفاده کرد. برای رنگی کرئن مجدد اسلاید از کلید Back to Color View که به Ribbon اضافه شده است استفاده کنید.
روی کلید Back to Color View کلیک کنید.
 

[تصویر: 031.gif]



در هنگام کار با اسلایدها . برای انتقال به اسلاید های قبلی یا بعدی می توانید از نوار لغزان عمودی که در سمت راست صفحه وجود دارد استفاده کنید، در این حالت در هنگام حرکت بین اسلاید ها،یک کادر توضیح ظاهر میشود که شماره اسلاید در حال نمایش را نشان میدهد. زمانی که عرض یک اسلاید از عرض منطقه نمایش اسلاید بیشتر باشد.یک نوار لغران افقی نیز در پایین ظاهر میشود. شما همچنین میتوانید با کلیک بر روی پیش نمایش اسلایدها در چپ صفحه، اسلاید مورد نظر خود را مشاهده کنید.
 

[تصویر: 032.gif]



همچنین، با کلیک بر روی کلید های اسلاید قبلی و اسلاید بعدی که در پایین نوار لغزان عمودی قرار دارند میتوانید بین اسلایدها حرکت کنید. البته با استفاده از این کلید ها ، هر بار فقط به اندازه یک اسلایدبه جلو یا عقب جابجا خواهید شد. برای مثال، در حال حاضر اسلاید شماره 1 در حال نمایش میباشد و ما می خواهیم به اندازه یک اسلاید به جلو حرکت کنیم.
بر روی کلید Next Slide، که توسط فلش مشخص شده است، کلیک کنید.
 

[تصویر: 033.gif]



اکنون همانطور که مشاهده می کنید اسلاید شماره 2 ظاهر شده است. ئقت کنید که اسلاید فعلی در برگه Slides با یک حاشیه نارنجی رنگ مشخص شده است.
 

[تصویر: 034.gif]



راه دیگر برای جابجایی بین اسلاید ها، استفاده از کلید های Page Down و Page Up از صفحه کلید می باشد. بهتر است این روش را هم امتحان کنیم.
کلید Page Up را فشار دهید تا به اسلاید قبل بازگردید.
 

[تصویر: 035.gif]



به این ترتیب، مجدداسلاید اول نمایش داده شده است. حال که با محیط نرم افزار PowerPoint آشنا شدید. اجازه دهید این نمایش را ذخیره کرده و بعد آن را ببندیم. برای ذخیره سازی یک نمایش،می توانید از دستور Save واقع در صفحه File استفاده کنید و یا بر روی کلید Save از نوار ابزار Quick Access کلیک نمایید.
روی کلید Save کلیک کنید.
 

[تصویر: 036.gif]



برای بستن یک نمایش، بدون خروج از PowerPoint ، کافیست از صفحه File، گزینه Close را انتخاب کنید.
روی کلید File کلیک کنید.
 

[تصویر: 037.gif]



در صفحه باز شده گزینه Close را انتخاب کنید.
 

[تصویر: 038.gif]



برای باز کردن فایل هایی که اخیرا ایجاد شده و یا مورد استفاده قرار گرفته اند، می توانید روی نام آنها در قسمت Recent واقع در صفحه File کلیک کنید.
روی کلید File کلیک کنید.
در صفحه باز شده و در قسمت Recent، روی نام فایل مشخص شده کلیک کنید.

 

[تصویر: 039.gif]



حالا فایل انتخاب شده، مجددا باز شده است، شما می توانید با استفاده از گزینه Save As واقع در صفحه File، از فایل خود یک نسخه پشتیبان نیز تهیه کرده وآن راحتی با یک نام دیگر و در یک محل دیگر ذخیره نمایید.
روی کلید File کلیک کنید.
گزینه Save As را انتخاب کنید.

 

[تصویر: 040.gif]


اکنون پنجره Save As باز شده است.این پنجره دارای گزینه های زیادی برای ذخیره سازی و ساماندهی فایل ها و پوشه ها می باشد. نمای ظاهری این پنجره مانند پنجره Open است اما از پنجره Save As برای مقاصد دیگری استفاده میشود.برای مثال ، شما میتوانیدیک کپی پشتیبان از فایل نمایش خود تهیه کنیدو آن را بعنوان پایه ای برای نمایشهای دیگر مورد استفاده قرار دهید. برای مثال ما پوشه جدیدی ایجاد کرده و فایل Sample را در آن ذخیره می کنیم.
بر روی کلید New Folder کلیک کنید.
 

[تصویر: 041.gif]



عبارت Eniac را تایپ کنید. (برای مثال)
کلید Enter را فشار دهید.

 

[تصویر: 042.gif]



روی شاخه ایجاد شده دابل کلیک کنید.
 

[تصویر: 043.gif]



روی کلید Save کلیک نمایید.
 

[تصویر: 044.gif]



وقتی برای اولین بار می خواهیم یک نمایش را ذخیره کنیم ، PowerPoint پنجره Save As را باز میکند تا نمایش خود را با نام دلخواه ذخیره کنید.ضمنا پنجره Save As برای تهیه یک کپی پشتیبان از نمایش با نام متفاوت نیز کاربرد دارد.