مشاور امین

روز را خورشید می سازد و روزگار را باورهای ما

مشاور امین

روز را خورشید می سازد و روزگار را باورهای ما

يكشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۳۳ ب.ظ

موضوعات براساس روش تحقیق "همبستگی"

موضوعات براساس روش تحقیق

روش تحقیق همبستگی:

در این نوع تحقیق رابطه ی بین متغیرها براساس هدف تحقیق تحلیل می گردد.تحقیقات همبستگی را می توان برحسب هدف به سه دسته تقسیم نمود: مطالعه همبستگی دو متغیری، تحلیل رگرسیون و تحلیل ماتریس همبستگی یا کواریانس.

در مطالعات همبستگی دومتغیری هدف بررسی رابطه دوبه دوی متغیرهای موجود در تحقیق است. در تحلیل رگرسیون هدف پیش بینی یک یا چند متغیر وابسته (ملاک) با توجه به تغییرات متغیرهای مستقل (پیش بین) است. در برخی دیگر از تحقیقات نیز از مجموعه همبستگی های دو متغیری متغیرهای مورد بررسی در جدولی به نام ماتریس همبستگی یا کواریانس استفاده می شود. از جمله چنین تحقیقاتی می توان به تحلیل عاملی و معادلات ساختاری اشاره نمود. در تحلیل عاملی هدف تلخیص مجموعه ای از داده ها یا رسیدن به متغیرهای مکنون (سازه) بوده و در مدل معادله ساختاری هدف آزمودن روابط ساختاری مبتنی بر نظریه ها و یافته های تحقیقاتی موجود است.

نمونه موضوعات همبستگی :

  1. بررسی رابطه سبک های دلبستگی و سلامت روانی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  2. بررسی رابطه سبک های دلبستگی و عزت نفس دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  3. بررسی رابطه سبک های سازگارانه و عزت نفس دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  4. بررسی رابطه سبک های سازگارانه و خود شکوفایی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  5. بررسی رابطه الگوهای فرزند پروری و سازگاری اجتماعی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  6. بررسی رابطه الگوهای فرزند پروری و خود شکوفایی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  7. بررسی رابطه سبکهای یادگیری و مهارت های مقابله با استرس دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  8. بررسی رابطه سبکهای یادگیری و شناختی و خود شکوفایی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  9. بررسی رابطه آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی با خلاقیت دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  10. بررسی رابطه آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی با مهارت مقابله با استرس دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  11. بررسی رابطه آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی با سلامت عمومی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  12. بررسی رابطه آموزش راهبرد های شناختی و فراشناختی و سلامت روانی دردانش آموزان دوره متوسطه قم بررسی رابطه آموزش راهبرد های شناختی و فراشناختی و عزت نفس دانش آموزان
  13. بررسی رابطه آموزش راهبرد های شناختی و فراشناختی و خود شکوفایی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  14. بررسی رابطه پایگاه هویت و سلامت روانی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  15. بررسی رابطه هوش هیجانی و سلامت روانی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  16. بررسی رابطه هوش هیجانی و خود شکوفایی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  17. بررسی رابطه هوش هیجانی و عرت نفس دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  18. بررسی رابطه ناگویی هیجانی و خلقی و سلامت روانی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  19. بررسی رابطه ناگویی هیجانی و خلقی و مهارت مقابله با استرس دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  20. بررسی رابطه ناگویی هیجانی و خلقی و عزت نفس دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  21. بررسی رابطه عوامل فردی و خانوادگی و سلامت روانی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  22. بررسی رابطه عوامل فردی و خانوادگی خودشکوفایی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  23. بررسی رابطه عوامل فردی و خانوادگی و عزت نفس دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  24. بررسی رابطه عوامل فردی و خانوادگی و سلامت عمومی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  25. بررسی رابطه عوامل فردی و خانوادگی و مهارت مقابله با استرس دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  26. بررسی رابطه متغیرهای روانشناختی و فراشناختی و سلامت روانی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  27. بررسی رابطه مهارتهای اجتماعی و سلامت روانی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  28. بررسی رابطه مهارتهای اجتماعی و عزت نفس دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  29. بررسی رابطه کارآفرینی و مدیریت دانش دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  30. بررسی رابطه سبک رهبری مدیران دبیرستان ها با عملکرد تحصیلی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  31. بررسی رابطه سبک رهبری مدیران دبیرستان ها با رضایت شغلی معلمان
  32. بررسی رابطه آموزش ICT با عملکرد تحصیلی معلمان
  33. بررسی رابطه رضایت شغلی معلمان و عملکرد آنها
  34. بررسی رابطه خودشکوفایی و انگیزش پیشرفت دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  35. بررسی رابطه وضعیت اجتماعی خانواده و متغیرهای فردی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
  36. بررسی رابطه وضعیت اقتصادی خانواده و متغیرهای فردی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
  37. بررسی رابطه کمال گرایی والدین با پیشرفت تحصیلی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  38. بررسی رابطه مطلوبیت اجتماعی و خودکارآمدی در شادکامی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  39. بررسی رابطه سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  40. بررسی رابطه سبکهای فرزند پروری با کمال گرایی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  41. بررسی رابطه هوش معنوی وهوش هیجانی با سبک های هویت دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  42. بررسی رابطه مطلوبیت اجتماعی و خودکارآمدی در عزت نفس دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  43. بررسی رابطه باورهای هوشی و سبک های هویت دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  44. بررسی رابطه باورهای هوشی و سازگاری فردی اجتماعی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  45. بررسی رابطه الگوی پنج عاملی شخصیت و خلاقیت دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  46. بررسی رابطه سبک های اسناد با سبک های هویت دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  47. بررسی رابطه باورهای هوشی و عزت نفس دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  48. بررسی رابطه سبک های مقابله و اسناد با شادکامی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  49. بررسی رابطه بین سبک های شناختی و راهبردهای شناختی و فراشناختی با سازگاری فردی- اجتماعی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  50. بررسی رابطه احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با عزت نفس دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  51. بررسی رابطه جهت گیری هدف با رضایت زندگی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  52. بررسی رابطه جهت گیری هدف با عزت نفس دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  53. بررسی رابطه هوش معنوی و هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان
  54. بررسی رابطه خودتنظیمی یادگیری با پیشرفت تحصیلی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  55. بررسی رابطه بین سبک های شناختی و راهبردهای شناختی و فراشناختی با عزت نفس دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  56. بررسی رابطه احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  57. بررسی رابطه کمال گرایی مثبت و منفی و حل مسائل شناختی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  58. بررسی رابطه سبک های دلبستگی و کاهش علائم افسردگی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  59. بررسی رابطه سبک های دلبستگی و پرخاشگری و افزایش سازگاری فردی- اجتماعی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  60. بررسی رابطه سخت رویی با افزایش سازگاری فردی- اجتماعی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  61. بررسی رابطه میان تحریک طلبی و انگیزه‌های روانی، در دانشجویان
  62. بررسی رابطه هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  63. بررسی رابطه طرحواره های ناسازگاری اولیه با عملکرد تحصیلی دانشجویان
  64. بررسی رابطه خود – مهاری و پایگاه اجتماعی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  65. بررسی رابطه خود – مهاری، جمع گرایی و عزت نفس دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  66. بررسی رابطه انگیزش (درونی و بیرونی) و خود شکوفایی دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  67. بررسی رابطه انگیزش (درونی و بیرونی) و عزت نفس دردانش آموزان دوره متوسطه قم
  68. بررسی رابطه خود ادراکی برعزت نفس دانش آموزان دوره متوسطه قم
  69. بررسی رابطه نحوه گذران اوقات فراغت برشکل گیری هویت نوجوانان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی